Onze huidige partners

Met onze huidige partners hebben we een meerjaren overeenkomst. De samenwerking is erg uiteenlopend (giften, steun tombola, strategisch partnership, logistieke ondersteuning, enz..) maar heeft een ding gemeen: ze helpt Stichting tegen Kanker haar missie stap voor stap waar te maken. Dank in naam van alle patiënten en hun naasten.

Logo ETEX
Logo La Roche-Posay Logo Knack Logo Kruidvat
Logo VW Logo Hallmark Logo De Groof Logo Eye Care
Logo Jetair Logo Taxusbank Logo Parkavenue
Logo CMS Law Tax Logo Skylux Logo Amgen

Logo Eurogenics

[[{"fid":"7674","view_mode":"default","fields":{"format":"default","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"logo_IRE_elit","field_file_image_title_text[und][0][value]":"","media_title[und][0][value]":"","field_copy[und][0][value]":"","field_license[und]":"none","field_mediatags[und]":"","media_description[und][0][value]":"","media_description[und][0][format]":"full_html","field_tags[und]":""},"type":"media","link_text":null,"attributes":{"alt":"logo_IRE_elit","height":"315","width":"410","style":"width: 200px; height: 154px;","class":"media-element file-default"}}]]

Ook partner worden van de Stichting?

 

Enkele getuigenissen

 

CR week van AXA

De CR week van AXA liep dit jaar van 14 tot 22 juni en was volledig in het teken van ‘Protection’: "mensen beschermen is wat we elke dag doen en wat ons trots maakt !"
Tijdens de CR week heeft AXA iedereen aangezet om meer ‘verantwoord’ te handelen, niet alleen thuis maar ook op het werk. Dit gebeurde door tal van initiatieven. Op 19 juni werd er en jogging en wandeling georganiseerd waarbij een gezonde bio-lunch aan de deelnemers werd aangeboden. Daarbij was ook een stand van Stichting tegen Kanker aanwezig waarbij iedereen specifieke informatie kon verkrijgen over zonnepreventie. Elke deelname werd omgezet in een bepaald bedrag en de totale opbrengst van 20.000 €”werd geschonken aan Stichting tegen Kanker.

Het Huis D'Ieteren

Het Huis D'Ieteren en de merken die het vertegenwoordigt engageren zich om in hun business steeds meer oog te hebben voor de sociale en milieu-uitdagingen van de samenleving in het algemeen en willen in het bijzonder de zaken die hun personeelsleden nauw aan het hart liggen ondersteunen. Zo heeft ons Huis zich geëngageerd in een reeks sociale projecten die streven naar een duurzamere en meer toegankelijke mobiliteit en de ontmoeting tussen verschillende bevolkingsgroepen willen bevorderen, met bijzondere aandacht voor alleenstaande en kwetsbare personen.
De steun van Volkswagen aan de strijd tegen kanker past in die dubbele logica van sensibilisering voor een echte maatschappelijke uitdaging en de mobilisering van onze teams voor een zaak die ons allen raakt

Brantano's oude schoenenactie

Brantano organiseert voor het 13de jaar op rij de Oude schoenenactie, waarbij naar schatting 500 000 belgen in hun schoenenkast duiken.
Deze actie is een nationale mobilisatie geworden voor het goede doel waaronder de Stichting tegen Kanker.
Voor elk paar oude schoenen die worden binnengebracht schenkt Brantano 10 cent.  Ook de opbrengst van de verkoop van oude schoenen gaat integraal naar het goede doel. De klanten worden bovendien beloond met een kortingbon van €12,50 geldig per aankoopschijf van €50.

 

Hallmark Cards

Hallmark Cards schenkt in 2014 een deel van de verkoopopbrengsten van de Hallmark kerstkaarten aan Stichting tegen Kanker. 
“Om de strijd tegen deze ernstige ziekte te voeren, is veel geld nodig. Stichting tegen Kanker is afhankelijk van giften. Enkel dankzij de vrijgevigheid van partners en donateurs kunnen zij hun belangrijke taken uitvoeren. Kanker is een ziekte met ingrijpende gevolgen zowel op lichamelijk, psychologisch, sociaal, praktisch en levensbeschouwelijk gebied. Bovendien wordt haast iedereen rechtstreeks of onrechtstreeks met deze ziekte geconfronteerd. Bijna alle mensen met kanker en hun naasten hebben tijdens de behandeling, maar ook daarna, behoefte aan psychosociale zorg. Positieve aandacht (bijvoorbeeld in de vorm van een (Kerst)kaart) is voor iedereen belangrijk en dit geldt zeker voor mensen die strijden tegen deze ernstige ziekte. Voor Hallmark Cards is het dan ook een logische gedachte om zich te verbinden aan dit goede doel. Hallmark Cards kan vanwege haar distributiekracht niet alleen voor financiële steun zorgen maar ook voor extra aandacht voor het thema. Met deze campagne wordt een grote groep consumenten bereikt, die retailers bezoeken waar de Hallmark kerstkaarten worden verkocht. Hiermee wordt een grotere bewustwording gerealiseerd. Wij zijn er trots op dat wij op deze manier een bijdrage kunnen leveren aan de strijd tegen kanker.”

Kruidvat: smeren tegen huidkanker

"Gelukkig worden steeds meer consumenten zich bewust van het belang van een goede zonbescherming. Wij adviseren klanten om zich met grote regelmaat in te smeren en een crème met een hoge factor te gebruiken.  Ook ondersteunen wij Stichting tegen Kanker met een financiële bijdrage voor wetenschappelijk onderzoek naar huidkanker. Zo dragen wij bij aan het doel van Stichting tegen Kanker namelijk minder kanker, genezingskansen verhogen, begeleiding van patiënten verbeteren en een betere kwaliteit van leven voor de kankerpatiënt."

Impact Grants en Community Grants van IBM

"Door samen te werken met non-profit-organisaties geeft IBM haar rol als maatschappelijk betrokken onderneming mee vorm. Zo hebben we het afgelopen jaar bijzonder fijn samengewerkt met Stichting Tegen Kanker.  De Stichting  werd genomineerd voor onze 'Impact Grants'- en 'Community Grants'-programma's. Op pro-bono basis stelden we twee bedrijfsconsultants ter beschikking om de uitdagingen waarmee de Stichting geconfronteerd werd op het gebied van technologie en infrastructuur te bestuderen en samen met de directie een ICT Roadmap te bepalen. Daarnaast reikte de IBM Foundation ten voordele van de Stichting tegen Kanker ook een Community Grant uit op basis van mijn vrijwilligerswerk als voorzitter van het organiserend comité van "Relais pour la Vie -  Braine L'Alleud", een initiatief dat me bijzonder nauw aan het hart ligt en waaruit ik veel persoonlijke voldoening put."

 

La Roche-Posay biedt dermocosmetica om het comfort en het zelfbeeld van patiënten te verbeteren

Sinds 2009 kunnen kankerpatiënten met huidproblemen als gevolg van hun behandeling terecht in de Thermen van La Roche-Posay. La Roche-Posay gelooft in het belang van dermatologische behandelingen voor kankerpatiënten. Deze verhogen het comfort van de patiënt alsook hun zelfbeeld, waardoor ze beter het hoofd kunnen bieden aan de ziekte. 
Dat is een van de redenen die ons hebben overtuigd om Stichting tegen Kanker te steunen, en patiënten de mogelijkheid te bieden zich te laten verzorgen met producten op basis van het weldadige thermaal water van La Roche Posay. Als dermatologisch laboratorium is het belangrijk om dermocosmetica te bieden die zeer goed verdragen wordt, en het maximum te doen om de levenskwaliteit van patiënten te verbeteren

   

Ook partner worden?

Laatst aangepast op: 23/01/2017

Getuigenissen

Roularta court pour la Fondation contre le Cancer
Het sportcomité van Roularta organiseert meerdere sportieve activiteiten voor de werknemers. In 2016 kozen ze om de 20km door Brussel te lopen ten voordele van Stichting tegen Kanker.Lees verder