Onze huidige partners

Met onze huidige partners hebben we een meerjaren overeenkomst. De samenwerking is erg uiteenlopend (giften, steun tombola, strategisch partnership, logistieke ondersteuning, enz..) maar heeft een ding gemeen: ze helpt Stichting tegen Kanker haar missie stap voor stap waar te maken. Dank in naam van alle patiënten en hun naasten.

Logo ETEX
Logo La Roche-Posay Logo Knack Logo Kruidvat
Logo VW Logo De Groof Logo Eye Care
Logo Jetair Logo CMS Law Tax Logo Skylux

Logo Eurogenics

Ook partner worden van de Stichting?

 

Enkele getuigenissen

 

CR week van AXA

De CR week van AXA liep dit jaar van 14 tot 22 juni en was volledig in het teken van ‘Protection’: "mensen beschermen is wat we elke dag doen en wat ons trots maakt !"
Tijdens de CR week heeft AXA iedereen aangezet om meer ‘verantwoord’ te handelen, niet alleen thuis maar ook op het werk. Dit gebeurde door tal van initiatieven. Op 19 juni werd er en jogging en wandeling georganiseerd waarbij een gezonde bio-lunch aan de deelnemers werd aangeboden. Daarbij was ook een stand van Stichting tegen Kanker aanwezig waarbij iedereen specifieke informatie kon verkrijgen over zonnepreventie. Elke deelname werd omgezet in een bepaald bedrag en de totale opbrengst van 20.000 €”werd geschonken aan Stichting tegen Kanker.

Het Huis D'Ieteren

Het Huis D'Ieteren en de merken die het vertegenwoordigt engageren zich om in hun business steeds meer oog te hebben voor de sociale en milieu-uitdagingen van de samenleving in het algemeen en willen in het bijzonder de zaken die hun personeelsleden nauw aan het hart liggen ondersteunen. Zo heeft ons Huis zich geëngageerd in een reeks sociale projecten die streven naar een duurzamere en meer toegankelijke mobiliteit en de ontmoeting tussen verschillende bevolkingsgroepen willen bevorderen, met bijzondere aandacht voor alleenstaande en kwetsbare personen.
De steun van Volkswagen aan de strijd tegen kanker past in die dubbele logica van sensibilisering voor een echte maatschappelijke uitdaging en de mobilisering van onze teams voor een zaak die ons allen raakt

Brantano's oude schoenenactie

Brantano organiseert voor het 13de jaar op rij de Oude schoenenactie, waarbij naar schatting 500 000 belgen in hun schoenenkast duiken.
Deze actie is een nationale mobilisatie geworden voor het goede doel waaronder de Stichting tegen Kanker.
Voor elk paar oude schoenen die worden binnengebracht schenkt Brantano 10 cent.  Ook de opbrengst van de verkoop van oude schoenen gaat integraal naar het goede doel. De klanten worden bovendien beloond met een kortingbon van €12,50 geldig per aankoopschijf van €50.

Hallmark Cards

Een Hallmark kerstkaart is een donatie waard
“Eén op de drie mensen krijgt in zijn of haar leven te maken met kanker. Dit raakt iedereen. Waardevolle relaties onderhouden, bijvoorbeeld door het sturen van een kerstkaart, is van groot belang. Zeker voor mensen die leven met deze ernstige ziekte. Vanuit deze gedachte zijn we in 2014 de samenwerking met Stichting tegen Kanker aangegaan. Jaarlijks voeren we de landelijke campagne ‘Een Hallmark kerstkaart is een donatie waard’. Hierbij wordt een deel van de verkoopopbrengsten van onze kerstkaarten gedoneerd aan Stichting tegen Kanker. Maar naast onze financiële bijdrage, zorgen we ook voor extra aandacht voor deze ziekte. Door onze distributiekracht bereiken we met onze campagne een zeer grote doelgroep. Hiermee creëren we, samen met onze retailers, een grotere bewustwording voor kanker. Op deze manier draagt onze campagne bij aan ons gezamenlijke doel; minder mensen met kanker, meer mensen die genezen en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten. Een bijdrage waar we enorm trots op zijn!”

Kruidvat: smeren tegen huidkanker

"Gelukkig worden steeds meer consumenten zich bewust van het belang van een goede zonbescherming. Wij adviseren klanten om zich met grote regelmaat in te smeren en een crème met een hoge factor te gebruiken.  Ook ondersteunen wij Stichting tegen Kanker met een financiële bijdrage voor wetenschappelijk onderzoek naar huidkanker. Zo dragen wij bij aan het doel van Stichting tegen Kanker namelijk minder kanker, genezingskansen verhogen, begeleiding van patiënten verbeteren en een betere kwaliteit van leven voor de kankerpatiënt."

Impact Grants en Community Grants van IBM

"Door samen te werken met non-profit-organisaties geeft IBM haar rol als maatschappelijk betrokken onderneming mee vorm. Zo hebben we het afgelopen jaar bijzonder fijn samengewerkt met Stichting Tegen Kanker.  De Stichting  werd genomineerd voor onze 'Impact Grants'- en 'Community Grants'-programma's. Op pro-bono basis stelden we twee bedrijfsconsultants ter beschikking om de uitdagingen waarmee de Stichting geconfronteerd werd op het gebied van technologie en infrastructuur te bestuderen en samen met de directie een ICT Roadmap te bepalen. Daarnaast reikte de IBM Foundation ten voordele van de Stichting tegen Kanker ook een Community Grant uit op basis van mijn vrijwilligerswerk als voorzitter van het organiserend comité van "Relais pour la Vie -  Braine L'Alleud", een initiatief dat me bijzonder nauw aan het hart ligt en waaruit ik veel persoonlijke voldoening put."

 

La Roche-Posay biedt dermocosmetica om het comfort en het zelfbeeld van patiënten te verbeteren

Sinds 2009 kunnen kankerpatiënten met huidproblemen als gevolg van hun behandeling terecht in de Thermen van La Roche-Posay. La Roche-Posay gelooft in het belang van dermatologische behandelingen voor kankerpatiënten. Deze verhogen het comfort van de patiënt alsook hun zelfbeeld, waardoor ze beter het hoofd kunnen bieden aan de ziekte. 
Dat is een van de redenen die ons hebben overtuigd om Stichting tegen Kanker te steunen, en patiënten de mogelijkheid te bieden zich te laten verzorgen met producten op basis van het weldadige thermaal water van La Roche Posay. Als dermatologisch laboratorium is het belangrijk om dermocosmetica te bieden die zeer goed verdragen wordt, en het maximum te doen om de levenskwaliteit van patiënten te verbeteren

   

Ook partner worden?

Laatst aangepast op: 2/05/2017

Getuigenissen

Jacqueline is 47 als ze met abnormale buikpijn en aanhoudende vermoeidheid naar de huisarts gaat. Na een uitvoerig onderzoek valt de diagnose: eierstokkanker. Om de bijwerkingen van de ziekte en de behandelingen beter het hoofd te bieden, kiest de thuisverpleegkundige voor een combinatie met niet-klassieke geneeswijzen.Lees verder