Neuropathie: schade aan de uiteinden van de zenuwen

Sommige chemotherapieën kunnen – vaak tijdelijk – de uiteinden van de zenuwen beschadigen. Dit heet neuropathie. Mogelijke klachten zijn:

  • een tintelend of verdoofd gevoel in vingers en tenen
  • een verlies van gevoeligheid in de voetzolen, lippen, kin en neus
  • verstoring van koude- en warmtegevoel
  • krachtverlies in benen en/of armen
  • spier- en gewrichtspijn

Getuigenissen

“Toen mijn vrouw onlangs te horen kreeg dat ze borstkanker heeft, kwam de ziekte opeens wel heel dichtbij… Nochtans steunen we de Stichting al jaren, omdat we het belangrijk vinden een steentje bij te dragen en omdat de Stichting op een ethisch verantwoorde manier fondsen werft. Ik was dan ook meteen gewonnen voor het concept ‘Vriend van de Stichting’. Als je als Stichting weet waarop je kan rekenen, kun je beter plannen en nog meer vooruitgang helpen boeken. Het gaat maar om een klein bedrag, maar alle beetjes helpen.”Lees verder