Onze partners

Onderstaande partners steunen de werking van Stichting tegen Kanker en hebben zich geëngageerd in projecten over meerdere jaren. Namens de patiënten, hun naasten, de onderzoeksteams en onze vrijwilligers: hartelijk dank!

Logo ETEX
Logo La Roche-Posay Logo Kruidvat
   
Logo De Groof logo VW Logo Jetair
  Logo Knack Logo Skylux

Ook partner worden van de Stichting?

 

Enkele getuigenissen

 

AXA

De AXA partnership projecten met Stichting tegen Kanker kaderen in het thema “Longevity”, één van de 2 hoofdthema’s van AXA’s Corporate Social Responsibility strategie. Zo is AXA nationale sponsor van Levensloop en worden AXA medewerkers aangezet om teams te vormen en deel te nemen aan de meer dan 25 regionale Levensloopcampagnes. Daarnaast steunt AXA Tournée Minérale en worden regelmatig fondsenwervingen ingezet ten voordele van Stichting tegen Kanker, bvb tijdens de Corporate Responsibility Week.

Het Huis D'Ieteren

Het Huis D'Ieteren en de merken die het vertegenwoordigt engageren zich om in hun business steeds meer oog te hebben voor de sociale en milieu-uitdagingen van de samenleving in het algemeen en willen in het bijzonder de zaken die hun personeelsleden nauw aan het hart liggen ondersteunen. Zo heeft ons Huis zich geëngageerd in een reeks sociale projecten die streven naar een duurzamere en meer toegankelijke mobiliteit en de ontmoeting tussen verschillende bevolkingsgroepen willen bevorderen, met bijzondere aandacht voor alleenstaande en kwetsbare personen.
De steun van Volkswagen aan de strijd tegen kanker past in die dubbele logica van sensibilisering voor een echte maatschappelijke uitdaging en de mobilisering van onze teams voor een zaak die ons allen raakt

Brantano

Sedert 2001 organiseert Brantano twee maal per jaar een inzameling van Oude Schoenen, een nationale mobilisatie voor het goede doel waarbij naar schatting 500.000 Belgen in hun schoenenkast duiken.

De opbrengst van de verkoop van de oude schoenen en een extra bijdrage van Brantano leveren Stichting tegen Kanker elk jaar opnieuw een mooie steun in de niet aflatende strijd tegen kanker.

Hallmark 

Hallmark draagt de strijd tegen kanker een warm hart toe en is daarom partner van de Stichting. “Middels verschillende initiatieven zoals de campagne “een Hallmark kerstkaart is een donatie waard” en via jaarlijks terugkerende acties dragen wij ons steentje bij aan wetenschappelijk onderzoek, preventie en patiënten ondersteuning. Zo komen we steeds dichter bij een wereld zonder kanker!”

Kruidvat

Samen met Stichting tegen Kanker zet Kruidvat is op zonnepreventie en steunt onder andere onze Levensloop campagnes. Kruidvat klanten kunnen ervoor kiezen om een deel van hun loyalty punten te doneren aan Stichting tegen Kanker.

Sedert 2017 heeft Kruidvat zich ook opgeworpen als een actieve partner in tabakspreventie. Als eerste retailer hebben ze ervoor gekozen om tabakswaren uit hun rekken te weren. Een voorbeeld voor anderen!

Impact Grants en Community Grants van IBM

"Door samen te werken met non-profit-organisaties geeft IBM haar rol als maatschappelijk betrokken onderneming mee vorm. Zo hebben we het afgelopen jaar bijzonder fijn samengewerkt met Stichting Tegen Kanker.  De Stichting  werd genomineerd voor onze 'Impact Grants'- en 'Community Grants'-programma's. Op pro-bono basis stelden we twee bedrijfsconsultants ter beschikking om de uitdagingen waarmee de Stichting geconfronteerd werd op het gebied van technologie en infrastructuur te bestuderen en samen met de directie een ICT Roadmap te bepalen. Daarnaast reikte de IBM Foundation ten voordele van de Stichting tegen Kanker ook een Community Grant uit op basis van mijn vrijwilligerswerk als voorzitter van het organiserend comité van "Relais pour la Vie -  Braine L'Alleud", een initiatief dat me bijzonder nauw aan het hart ligt en waaruit ik veel persoonlijke voldoening put."

La Roche-Posay 

De medische vooruitgang zorgt voor nieuwe therapeutische inzichten die zullen leiden naar een behandeling op maat van elke patiënt. Kankerbehandeling heeft echter ook nadelige effecten, bvb op de huid, die het uiterlijk en het welzijn van mensen met kanker vaak ingrijpend veranderen. Daarom legt het Laboratoire Dermatologique La Roche Posay zich toe op huidverzorging bij kankerpatiënten om eventuele neveneffecten te beperken of indien mogelijk te voorkomen en hun dagelijks comfort te verbeteren. In België stelt La Roche Posay een gamma hoogkwalitatieve producten ter beschikking van behandelcentra met een oncologisch zorgprogramma waar patiënten deugddoende schoonheidsbehandelingen aangeboden krijgen.

 

Proximus

Proximus biedt aan haar klanten te mogelijkheid om Stichting tegen Kanker te steunen via een gift van Proximus Premium Club/Bizz Club punten. De bijdragen van de Proximus klanten worden ingezet in het onderzoek naar kanker en de organisatie van initiatieven voor kinderen met kanker zoals Camp Tournesol en Kinderkankerdag.

Belgium Football Fanclub

Samen met Stichting tegen Kanker zet de Fanclub van onze nationale voetbalploegen een belangrijk thema op de kaart: Rookvrij Voetbal. Sedert 2017 is een algemeen rookverbod van kracht tijdens alle wedstrijden en ook het nieuwe Trainingscentrum van de voetbalbond werd rookvrij verklaard.
Omwille van de voorbeeldfunctie van sportclubs en voetballers in het bijzonder, werkt de Fanclub 1895 actief mee aan de bewustmaking van jongeren over de voordelen van een wereld zonder tabak. 
De leden van de fanclub zetten ook in op diverse activiteiten met fondsenwerving en nemen actief deel aan Levensloop.

 

   

Ook partner worden?

Laatst aangepast op: 23/04/2018

Getuigenissen

Stéphanie heeft al zes jaar een hersentumor. Haar kracht om door te zetten, komt diep uit haar binnenste, maar ook haar vrienden en familie geven veel energie. De boodschap van Stéphanie: geniet met volle teugen van elke dag.Lees verder