Jaarverslag 2019

Cover jaarverslag 2019

In november 2019 vierde Stichting tegen Kanker een mijlpaal van een verjaardag: 30 jaar financiering van wetenschappelijk onderzoek. Twee cijfers vatten de weg die in drie decennia is afgelegd sprekend samen: 920 onderzoeksprojecten gefinancierd voor in totaal 182 miljoen euro. Stichting tegen Kanker is terecht trots op de vele mensen die, dankzij een gift of een legaat, dit werk van lange adem mee hebben mogelijk gemaakt.

In 2019, deelden 30 nieuwe projecten voor fysieke activiteit, in nauwe samenwerking met oncologische ziekenhuisafdelingen, een enveloppe van in totaal 1,7 miljoen euro. Want het welzijn van patiënten is ook een prioriteit van Stichting tegen Kanker.

Elk nieuw jaar, brengt ons dichter bij steeds effectievere behandelingen in de strijd tegen kanker. We moeten samen doorgaan om hoop in overwinning om te zetten.

Ontdek in dit jaarverslag alle acties die Stichting tegen Kanker in 2019 heeft ondernomen dankzij de vrijgevigheid van haar donateurs.

8.2.JV.2019
Download PDF (5.42 MB)Laatst aangepast op: 14/10/2022

“Ik wou na mijn pensioen nog iets doen. Ik wou me nuttig voelen, bezig zijn met andere mensen en hen mijn tijd geven. Aangezien ik al opleidingen had gevolgd in massage- en psychofysieke therapie, was ik onmiddellijk geïnteresseerd in het werk als schoonheidsconsulente. Ik besloot om de lessen te volgen en vrijwilliger te worden voor Stichting tegen Kanker. Je moet natuurlijk graag en regelmatig naar het ziekenhuis gaan en voeling hebben met communiceren via aanrakingen. Ik heb me ook over mijn angsten voor deze ziekte moeten heen zetten.”Lees verder