Jaarverslag 2020

cover nl

Afgelopen jaar was bijzonder – op zijn zachtst gezegd. Voor België en voor de hele wereld.

Zo ook voor Stichting tegen Kanker. Gelukkig konden we hiervoor rekenen op onze gedreven medewerkers en op onze altijd vrijgevige erflaters en schenkers.

In 2020 selecteerden onze onafhankelijke jury’s 63 veelbelovende nieuwe onderzoeksprojecten voor in totaal 23,8 miljoen euro.

Wij hebben ook onze preventie acties en onze steun aan patiënten, naasten en actoren op het terrein, voortgezet.

Ontdek in dit jaarverslag alle acties die Stichting tegen Kanker in 2019 heeft ondernomen dankzij de vrijgevigheid van haar donateurs.

8.2. JV.2020
Download PDF (5.5 MB)Laatst aangepast op: 17/06/2021

“Ik wou na mijn pensioen nog iets doen. Ik wou me nuttig voelen, bezig zijn met andere mensen en hen mijn tijd geven. Aangezien ik al opleidingen had gevolgd in massage- en psychofysieke therapie, was ik onmiddellijk geïnteresseerd in het werk als schoonheidsconsulente. Ik besloot om de lessen te volgen en vrijwilliger te worden voor Stichting tegen Kanker. Je moet natuurlijk graag en regelmatig naar het ziekenhuis gaan en voeling hebben met communiceren via aanrakingen. Ik heb me ook over mijn angsten voor deze ziekte moeten heen zetten.”Lees verder