Zonneslimme sport

Tips bescherming UV

  • Beperk de tijd die je doorbrengt in de zon.
  • Zoek de schaduw op. Stel je zo weinig mogelijk bloot aan de zon. Zon niet tijdens de middag – van 12 tot 15 uur (zomeruur) – in het voorjaar en de zomer.
  • Draag beschermende kleding. Draag een hoedje, een zonnebril met uv-werende glazen en fijn geweven, losse kleding die de huid beschermt.
  • Smeer je om de twee uur helemaal in (en meteen na het zwemmen of zweten). Gebruik een beschermingsfactor van minstens 30 SPF.
  • Zorg dat je niet verbrandt. Een rode huid is een teken dat je te lang onbeschermd in de zon hebt gelegen.
  • Zit je in een risicogroep of vertoont je huid afwijkingen (verdachte vlekjes, wondjes die niet genezen ...)? Spreek er dan over met je huisarts.
  • Bescherm de kinderen optimaal.

 

Laatst aangepast op: 31/01/2020

Getuigenissen

“Toen mijn vrouw onlangs te horen kreeg dat ze borstkanker heeft, kwam de ziekte opeens wel heel dichtbij… Nochtans steunen we de Stichting al jaren, omdat we het belangrijk vinden een steentje bij te dragen en omdat de Stichting op een ethisch verantwoorde manier fondsen werft. Ik was dan ook meteen gewonnen voor het concept ‘Vriend van de Stichting’. Als je als Stichting weet waarop je kan rekenen, kun je beter plannen en nog meer vooruitgang helpen boeken. Het gaat maar om een klein bedrag, maar alle beetjes helpen.”Lees verder