Zonneslimme sport

Tips bescherming UV

  • Beperk de tijd die je doorbrengt in de zon.
  • Zoek de schaduw op. Stel je zo weinig mogelijk bloot aan de zon. Zon niet tijdens de middag – van 12 tot 15 uur (zomeruur) – in het voorjaar en de zomer.
  • Draag beschermende kleding. Draag een hoedje, een zonnebril met uv-werende glazen en fijn geweven, losse kleding die de huid beschermt.
  • Smeer je om de twee uur helemaal in (en meteen na het zwemmen of zweten). Gebruik een beschermingsfactor van minstens 30 SPF.
  • Zorg dat je niet verbrandt. Een rode huid is een teken dat je te lang onbeschermd in de zon hebt gelegen.
  • Zit je in een risicogroep of vertoont je huid afwijkingen (verdachte vlekjes, wondjes die niet genezen ...)? Spreek er dan over met je huisarts.
  • Bescherm de kinderen optimaal.

 

Laatst aangepast op: 31/01/2020

Getuigenissen

Roularta court pour la Fondation contre le Cancer
Het sportcomité van Roularta organiseert meerdere sportieve activiteiten voor de werknemers. In 2016 kozen ze om de 20km door Brussel te lopen ten voordele van Stichting tegen Kanker.Lees verder